Monday, October 1, 2018

5 LANGKAH MENJAGA KESIHATAN PAYUDARA SUPAYA KEKAL MONTOK

Payudara adalah aset bagi setiap wanita .Jadi memang tak hairan kalau ada yang sanggup habiskan ribuan ringgit semata-mata nak dapatkan payudara yang montok .

Entri kali ni Mek D nak kongsikan 5 langkah menjaga payudara supaya kekal montok. Payudara montok lagi buat cik abang melekat ,ye tak ?


Sebelum Mek D kongsikan langkah penjagaan, jom kita tengok dulu punca payudara kendur .

PUNCA PAYUDARA KENDUR

1) Faktor penuaan atau menopaus. 

Ketika umur tertentu payudara akan mula mengendur. Ia disebabkan oleh kelenjar susu mula mengecil dan ada ruang kosong .

2) Perubahan tubuh yang drastik

Perubahan tubuh sama ada lepas bersalin atau berat badan turun mendadak, boleh menyebabkan payudara yang montok jadi kendur. 
Ini kerana lemak dalam payudara berkurangan menyebabkan payudara mula jadi kebdur .

3) Pemakaian bra yang tidak tepat

Sedar tak, jika tersilap pilih saiz bra dan pakai bra yang tidak sesuai boleh menyebabkan payudara kendur .
Selain itu ,meramas payudara terlalu kuat juga punca. 

4) Setelah bersalin dan menyusui bayi

Ukuran payudara semakin berkembang seiring usia kehamilan. Membesarnya payudara membuat massanya bertambah. 
Massa payudara mempengaruhi graviti ketika bayi menyusu. 

5) Tidak ada alat penyokong 

Haaa... Ni buat korang yang suka tak pakai bra dekat rumah. Ini pun punca payudara kendur tau. 
Lagi-lagi kalau saiz payudara korang tu besar .

6) Kekurangan zat

Jangan ingat payudara tak perlukan zat pulak. Pengambilan makanan berzat lebih berguna untuk menegangkan kulit tetapi penyakit seperti 'turbekulosis' atau kanser boleh menyebabkan payudara kendur .

5 LANGKAH MENJAGA KESIHATAN PAYUDARA

1) Kenakan bra untuk menjaga bentuk payudara agar tetap indah . Pilih saiz bra yang sesuai agar dapat menopang payudara dengan baik. 

2) Bersihkan secara rutin sekitar kawasan puting dengan kapas yang dibasahi air suam. 

3) Sapukan minyak zaitun pada payudara untuk menjaga kelembapannya. Lakukan urutan ringan dengan gerakan lembut. 

4) Lakukan senaman ringan dengan fokus untuk memperkuatkan otot dada. 

5)Amalkan suplemen yang boleh membantu payudara untuk kekal montok dan sihat dari dalam .
Antara suplemen yang korang boleh amalkan seperti :


i ) ESP (Protein) 

*Makanan utama untuk membina otot pada payudara dan punggung. 
Oleh sebab payudara TIADA tulang, struktur payudara cuma disokong oleh otot dan tisu di dada. 
Protein amat penting untuk pembentukan sel tisu danseterusnya otot. 


ii ) Alfalfa complex

Alfalfa complex bertindak seperti estrogen ,hormon semulajadi yang menyumbang kepada pertumbuhan payudara .Estrogen ialah hormon yang bertanggungjawab untuk meningkatkan saiz payudara. 


iii ) Shaklee Colagen Powder .

SCP bertindak meningkatkan keanjalan payudara. Ia membantu payudara untuk kekal montok .


iv) Vivix

Menjaga kesihatan payudara dari peringkat sel.  Ia menjaga sel-sel dalan payudara untuk terus anjal dan tegang. 

Okay, sekarang korang dah tahu cara nak pastikan payudara kekal montok dan anjal kan. So, apa lagi?  Order la sekarang .
Whatsapp Mek D di 0179051711.





No comments:

Post a Comment