Tuesday, October 31, 2017

PUNCA-PUNCA BADAN SENTIASA PENAT DAN CARA UNTUK MENGATASINYA

Pernah tak korang rasa penat sangat. Padahal tidur dah cukup. Buat kerja pun takde lah berat sangat pun. Tapi badan tetap rasa lemah dan tak bermaya. Untuk entri kali ni Mek D nak kongsikan dengan korang punca-punca badan sentiasa penat dan cara untuk mengatasinya. 



Antara penyebab badan kita penat berpanjangan ialah bila hati kita tak boleh nak buat proses detoks (buang toksin) dengan baik. Hati kita memecahkan dan membuang hasil-hasil sampingan dari metabolisma kita, serta daripada toksin makanan yang kita ambil.

Antara kesan-kesan hati yang mengalami isu untuk menjalankan detoks dengan baik:

✔ sakit kepala, susah tidur, pening
✔ mata berair, pandangan kabur, gatal pada mata
✔ gatal dalam telinga, jangkitan pada telinga
✔ masalah sinus, hidung tersumbat, mukus yang banyak
✔ batuk teruk, seringkali perlu clearkan kerongkong
✔ jerawat, ruam, kulit kering, keguguran rambut
✔ loya, sering sembelit, sakit ulu hati
✔ sakit pada sendi
✔ food craving
✔ badan lesu, keletihan melampau
✔ sering lupa, keliru, blur, sukar membuat keputusan
✔ mood berubah-ubah, stress, down

SUPLEMEN YANG BOLEH DI AMBIL

Sekiranya korang ada mengalami simptom-simptom di atas korang boleh cuba ambil suplemen di bawah ni.

✅ Carotomax
✅ Vitamin C
✅ Vitamin E
✅ DTX Complex (detoks hati)
✅ Vivix
✅ Cinch tea

Sekiranya masalah anda makin teruk selepas mengambil antioksidan, ia mungkin berpunca dari masalah hati anda menjalankan detoks. Berjumpalah dengan nutritional therapist dengan kadar segera.

Hubungi nombor di bawah ni jika ingin membuat pesanan.

MEK D 
017-9051711
WHATSAPP

1 comment: