Friday, May 5, 2017

KURUS DENGAN SIHAT CARA SHAKLEE

KURUS DENGAN SIHAT CARA SHAKLEE



Korang pernah tengok orang jual set kurus?
"Tak perlu bersenam, Tak perlu berlapar, hanya makan XXX anda akan kurus dlm masa 3 minggu"
Hati-hati sebab ia mungkin mengandungi anti obesity drug yang biasanya digunakan oleh doktor untuk pesakit yg mengalami obesiti yg tak terkawal.
Sihat cara Shaklee bukan macam itu. Sihat cara Shaklee ialah dengan ubah gaya hidup kita.

(1) BERSENAM.

Wajib okey wajib. Ia adalah simulasi pergerakan tubuh badan yg lamaaaa kita tak buat. Yelah bayangkan kalo kerja office tu, dari pagi sampai petang eksesais tangan je... bila nak gerakkan tubuh badan kan. Otot tak bergerak lama-lama boleh jem. Sebelum masuk umur 35 tahun, bersenam mesti jadi amalan. As mudah as buat jumping jack & squat tiap-tiap pagi je. Kalo burpee & plank lagi bagos. Apa lagi kalo lari 10km everyday kan 

(2) AMALAN PEMAKANAN SIHAT

Ramai yang salah faham. Ramai ingat kalo dah makan vitamin, makan-makan ni tak payah jaga sangat. Dan kalo dah jaga makan, tak payah dah makan vitamin... hakikatnya kita wajib jaga makan & makan vitamin. Kenape??? Sebab zat makanan kita dah berkurang daripada asalnya. Ditambah pulak macam-macam pencemaran.... makan makanan organik ke tetap kena makan vitamin. Kecuali ada orang cipta mesin masa , kita semua balik ke zaman Neolitik.

(3) KURANG KUANTITI, TINGKAT KUALITI

Pernah dgr MALNUTRISI? Malnutrisi bukan tak cukup zat, tapi zat yang tak seimbang. Kita mungkin makan banyak, tapi yang banyak tu lemak, kalori,..... sudahnya badan kita nampak 'sihat' tapi hakikatnya dalaman kita sakit! Yang belum detox cube lah wat program detox Shaklee. Buang segala benda tak faedah dari badan kita.

Shaklee bukan sekadar produk dan bisnes tau... shaklee ni adalah lifestyle. Lifestyle Shaklee high class 

No comments:

Post a Comment