Tuesday, April 11, 2017

CARA RAWAT EKZEMA BAYI SECARA SEMULAJADI

Ekzema memang sudah jadi perkara biasa kepada bayi yang menyusu,betul tak? Ada yang cepat hilang dan ada jugak yang susah hilang. Untuk entri kali ni Mek D ingin kongsikan cara rawat ekzema bayi secara semulajadi.

Kadang-kadang kesian tengok pipi bayi yang ada ekzema. Sebab mesti rasa perit kalau cuaca panas. Untuk cara rawat ekzema secara semulajadi ni,Mek D ingin kongsikan kisah puan Rabiah tentang cara selesaikan masalah ekzema anak beliau.

Jom ikuti kronologi kisah baliau dan bayinya.


| TESTIMONI VIVIX ; EKZEMA |
kronologi..
hee~
SEBELUM : flare up
SEMASA : tido letak vivix
SELEPAS BEBERAPA JAM : eh !! gebu btol ko nak.. hee~
ini apa mama baby buat :
1. mandi - mandikan dgn air suhu bilik + acv ( tak suam tak sejuk sbb bila suam sgt nnt akan keringkan lg kulit). Acv utk bunuh kuman
2. Mandian guna PBySO sens.dry sbb yg ni jer nampak bkesan krg flare up sejak guna
3. Sy ambil vivix, nutriferon, vit c, zinc, vitalea n lain
4. Sabun cuci baju guna shaklee nyer
5. sapu cream HB n eczema balm spy sentiasa lembab
6. sapu vivix kalau flare up


Haaa...Kwan-kawan nampak kan perubahan dalam masa beberapa jam je tu.Ekzema dah makin berkurang dan kulit bayi pun makin cantik. Jadi mana-mana ibu yang anak ada masalah ekzema,boleh cuba rawat ekzema dengan cara semulajadi ni.

No comments:

Post a Comment