Sunday, January 8, 2017

Cara Mudah Bersihkan Sayur

Apa khabar semua? Kali ni Mek D ingin kongsikan cara mudah untuk bersihkan sayur. 

Biasanya kawan-kawan beli sayur ORGANIK ke sayur yang biasa dijual dekat pasar? Mesti kebanyakan daripada anda beli sayur biasa je kan. 

Sama la juga dengan Mek D sebab waktu duduk di kampung susah nak jumpa sayur organik. Kalau yang betul-betul organik dan bersih dari racun tu biasanya ulam-ulaman je la. 



Bila beli sayur yang bukan organik ni, kita kena bersihkan betul-betul untuk buang segala racun, wax dan bahan kimia yang ada pada sayur tu. Lagi-lagi kalau sayur tu takde lansung kesan lubang ulat. 

Kenapa kita perlu bersihkan betul-betul sayur tu? Sebab sayur yang kita makan TIADA KULIT. Jadi segala racun yang tak dibersihkan akan masuk terus ke dalam badan kita. 

Kalau kita ambil syur organik ni,  kita dapat hadkan kemasukan bahan kimia seperti baja dan racun ke dalam badan kita. 

Kali ni Mek D nak kongsikan tips mudah untuk hilangkan racun, bahan kimia atau wax pada sayur. 



Macam mana tu? 

Kawan-kawan boleh rendamkan sayur yang dah dipotong untuk dimasak ke dalam Basic H. Hanya masukkan beberapa titis Basic H ke dalam sayur dan rendam. 

Selamat ke? Mesti la selamat sebab Basic H diperbuat daripada JAGUNG dan KELAPA organik. Sudah semestinya tiada bahan kimia. 

Jadi kenapa nak biarkan badan kita dimasuki bahan kimia lagi kawan-kawan. Jom bersihkan sayur & buah dengan Basic H. 

#tsunamishaklee
#tsunamisuper8 
#landmarkstudy 
#liveamazing 
#shakleeffects 
#pengedarsahshaklee 
#MekD0179051711

No comments:

Post a Comment