Friday, February 27, 2015

TIDAK PERLU KE KEDAI EMAS LAGI UNTUK MENCUCI EMAS

Pernah basuh emas dekat rumah tak? Mesti ada yang pernah bersihkan guna sabun biasa. Tapi bila dah basuh tu tak nampak seperti berkilau sangat pun kan? Sebab saya pun pernah buat juga. Kali ini saya ingin kongsikan dengan anda cara untuk bersihkan EMAS HANYA DARI RUMAH. Tapi dapat hasil seperti dicuci dekat kedai emas. Haaaa!!! Agak-agak macam mana saya buat ye.

Apa yang boleh buat saya tergerak hati untuk cuba cara ini sebenarnya? Begini ceritanya. Barang kemas saya ni dah lama duk tersimpan je,jadi mula lah nampak pudar dan tak berkilau sangat. Sebab saya terlupa nak bersihkan dulu sebelum simpan. Bila nak pakai balik mula la terfikir nak bersihkan bagi nampak cantik balik. Tapi saya malas sangat nak keluar rumah. Maka terjadilah episod saya buat eksperimen dengan barang kemas saya.

Di sebabkan dekat rumah saya ni ada PEMBERSIH PELBAGAI GUNA BASIC H, maka saya terfikir untuk cuba bersihkan barang kemas saya dengannya. Sebab sebelum ni saya dah gunakan untuk bersihkan kasut dan baju putih,memang superb hasilnya. So, saya cuba lah untuk guna Basic H bersihkan barang kemas saya.

Inilah eksperimen yang saya lakukan :)
Caranya sangat mudah. Hanya ambil air suam dan letak dalam bekas mengikut kuantiti barang kemas yang ada. Titiskan 2 ke 3 titis Basic H ke dalam air tadi kemudian masukkan barang kemas. Rendam lebih kurang setengah jam dan kemudian berus mana-mana yang perlu diberus. Bila dah setel ambil dan keringkan barang kemas. Basic H tidak terlalui berbuih jadi takkan ada rasa kesan melekit. Hasilnya barang kemas kelihatan seperti baru. Lagipun harga Basic H tersangatlah murah. Memang sesuai sangat kalau ada sebotol dalam setiap rumah dengan kepelbagain fungsinya.

==================================================================
Saya adalah Pengedar Sah Shaklee. Membuat penghantaran c.o.d tanpa sebarang cas di kawasan Rantau Panjang dan Pasir Mas. Saya boleh dihubungi di 017-9051711 atau 013-9937611.

No comments:

Post a Comment