Wednesday, October 8, 2014

ESP SHAKLEE DIPERBUAT DARIPADA SOYA NON-GMO

ESP Shaklee diperbuat daripada soya non-GMO? Anda semua tahu tak apa maksud non-GMO tu? Okay mai saya kongsikan dengan anda semua apa itu soya non-GMO. Kita pakat-pakat tambah ilmu pengetahuan ye.Soya non-GMO inilaha yang menyebabkan ESP Shaklee lebih istimewa berbanding oya yang lain.

Istimewanya ESP Shaklee kerana ia merupakan sumber protein soya terbaik. ESP menyediakan tenaga berkekalan dan membantu menahan rasa lapar kerana bekalan sumber tenaga yang konsisten. ESP menyediakan 14 gram protein soya Non-GMO berkualiti tinggi  dengan semua  asid amino yang
tubuh anda perlukan bagi proses sintesis protein termasuk sembilan asid amino penting.  Berbanding protein daripada sumber daging, telur dan tenusu,  ESP adalah  rendah  lemak dan  bebas laktosa dan kolesterol.Mengandungi lima vitamin B penting, separuh daripada keperluan kalsium harian, dan soya isoflavones

Ini yang saya nak tekankan iaitu soya yang digunakan oleh Shaklee tidak diubah suai secara genetik (Non-GMO). Protein soya Non-GMO ini dihasilkan di bawah satu program yang digelar Identity Preservation Program (IPP),di mana kacang soya dipantau dan dijaga dengan teliti dari proses menanam hinggalah saat pemprosesannya. Program ini memastikan kacang soya bebas daripada pendedahan perubahan genetik. Daripada benih sehingga penyimpanannya, yakinlah dengan shaklee dalam penggunaan ramuan-ramuan yang semulajadi dan berkualiti

Mesti ada yang terfikir apa bagusnya kalau soya Shaklee ni Non-GMO. Inilah yang ramai masih belum tahu. Mai saya nak share kat sini kenapa kena pilih produk Non-GMO berbanding produk GMO. Produk-produk GMO boleh menyebabkan alergik, toksik dan potensi kanser. Lagi-lagi zaman sekarang ni. Produk-produk GMO memang dah makin banyak di pasaran sebab itu muncul macam-macam penyakit sekarang. Contoh yang paling glamor adalah penyakit berkaitan kanser dan alergik. Antara makanan yang tinggi potensi GMO adalah jagung dan soya.. Oleh sebab tu ,kalau anda semua nak beli protin dari sumber soya, pastikan anda semua baca dulu labelnya. Pilih produk yang berlabel Non-GMO.. Jangan beli sebab murah atau sebab rasa sedap atau sebab ikut ikutan. Hargai dan sayangi lah badan anda. 

Yang bestnya lagi ESP menjadikan kulit cantik, halus, gebu ,berseri, anjal. ESP juga membantu menghilangkan parut jerawat di muka. ESP memberi tenaga berpanjangan menjadikan badan sihat, kurang letih..ESP suplemen asas utk badan sihat, langsing,awet muda. Sebab itulah saya suka ambil ESP sebagai sarapan saya.

Ingat ya soya dari sumber GMO memberi risiko penyakit berkaitan kanser dan allergic. :)

No comments:

Post a Comment