Tuesday, August 7, 2018

PRODUK PENJAGAAN KULIT TERBAIK UNTUK LELAKI ABAD INI

3:42 PM 0
Siapa cakap orang lelaki tak jaga penampilan. Itu silap besar okay. Kalau tak, takkan la dah banyak testimoni dari produk penjagaan kulit terbaik untuk lelaki iaitu Youth dari pengguna lelaki. 
Kalau tak percaya, jom teruskan membaca. 

Ini testimoni dari customer lelaki yang dah guna Youth untuk PARUT BERKAWAH. Selepas 20 hari penggunaan, kulit muka makin cerah pinkish dan parut dah makin tenggelam. 


Yang ini pula hasil selepas sebulan lebih menggunakan Youth. Pori muka sudah makin mengecil,  parut makin pudar dan tona kulit semakin sekata. 


Yang ketiga pula mencuba Youth untuk masalah jeragat dan tona kulit. Selepas 7 hari tona kulit makin cerah dan white head juga makin berkurang. 


Yang paling last, gunakan Youth untuk jerawat bernanah dan juga parut. Alhamdulillah kulit semakin okay selepas menggunakan Youth. 


Inilah dia set penjagaan kulit terbaik untuk lelaki abad ini iaitu Youth. 
Lagi berita baik, YOUTH sedang promosi sepanjang bulan Ogos ni. 

Jadi jom beli sekarang ketika masih promosi. 
Hubungi Mek D untuk maklumay lanjut. 

wasap.my/60179051711/youth



Wednesday, August 1, 2018

CARA SINGKIRKAN JERAWAT SERTA PARUT DENGAN BERKESAN DAN SELAMAY

11:00 PM 0
Bila muka berjerawat dan berparut mesti rasa stress sangat kan. 
Nak jumpa orang pun segan. 

Mek D nak kongsikan cara singkirkan jerawat serta parut dengan berkesan dan selamat dengan korang ni. 

Mek D yakin korang akan berpuas hati sebab bukan setakat jerawat je hilang tapi kesihatan badan pun terpelihara. 

Jom baca kisah Mira yang dulunya bermasalah teruk tapi sekarang dan cantik gebu. 




Assalamualaikum.. ni Mira nak share testimoni Mira sendiri selepas gunakan Vivix & ESP secara konsisten.

Ni masa belum ambik Youth nih..

Nanti, later2 pulak share testi after Youth pulak😊. Dipersilakan share..

.............................................

JERAWAT MIRA -
HILANG SELEPAS AMBIK VIVIX

Ni testimoni Mira setelah konsisten 3 bulan ambik Vivix.

'Jerawat mira' atau kak Mia anak sulong Mira selalu panggil 'jerawat mama'.

Kalau dia nampak orang jerawat besar kat pipi pun dia selalu panggil "tu macam jerawat mama".

Stress mama diaπŸ˜‚

Pada mulanya.. Muka Mira breakout teruk lepas cuba satu skincare ni. Sampai segan jugak bila ramai yang tanya kenapa dengan muka Mira.

Hampir setahun jugak muka Mira teruk breakout macam tu. Dah cuba macam2 skincare pun Mira masih tak puas hati.

Sebabnya jerawat memang jadi kawan baik.
Muka selalu berminyak walaupun lepas basuh muka.

Nampak jelas bercapuk-capuk bila pakai bedak.

Bahagian pipi dan hidung memang selalu naik jerawat yang merah-merah. Inflammed.

STOP SEMUA SKIN CARE

So Mira stop semua skincare, dan fokus pemulihan dari dalam.

Sebab jerawat pun indikasi masalah dari dalam yang tak sihat.

Lepas konsisten ambik Vivix dan ESP selama 3 bulan...

Dalam sebulan ambik Vivix dah nampak jelas merah-merah jerawat dah berkurang.

Bila masuk bulan kedua Mira nampak banyak perubahan baik. Alhamdulillah.

Seterusnya pada bulan ke3 ni lah Mira nampak jerawat memang susah dah nak naik.

Liang pori semakin kecil. Kulit pun makin cerah dan parut-parut kawah yang dalam tu pun dah makin 'cetek' hehe.

Sape tak senang hati bila muka dah kembali ok.

Lepas ni memang Mira kena jaga-jaga untuk ambik sebarangan skincare.

Ni ShakleeEffect Mira.. memang puas hati sesangat!!πŸ˜ŠπŸ‘

Alhamdulillah.. syukur sangat. Bila bab muka dah ok.

Lega dan boleh fokus untuk perkara lain..😊

#vivix dan #ESP

Wednesday, July 18, 2018

1 dari 2 Rakyat Malaysia Memiliki Paras Kolesterol Yang Tinggi

2:53 PM 0
[ALERT] 1 dari 2 Rakyat Malaysia Memiliki Paras Kolesterol Yang Tinggi.



Kajian menunjukkan hampir separuh dari rakyat Malaysia (dewasa) memiliki paras kolestrol yang tinggi.

Kolesterol tinggi merupakan punca kepada penyakit jantung, serangan angin ahmar (stroke) dan kerosakan buah pinggang.
.

Bagaimanakah kolesterol menyebabkan penyakit penyakit ini?

Sebagai analogi,  cuba anda bayangkan lapisan minyak yang berada di pemukaan sup yang telah sejuk. Ia akan membentuk ketulan lilin yang berwarna kekuningan.

Ketulan seperti itulah yang akan terenap di dalam saluran darah apabila anda memiliki paras kolesterol yang tinggi.

Ia akan menyebabkan pengaliran darah menjadi tidak lancar dan tersumbat.

Jika pembentukan ketulan itu berlaku di saluran darah jantung, bekalan darah dan oksigen ke jantung akan terhenti dan tisu jantung mati serta berhenti berfungsi.

Keadaan yang sama berlaku jika ketulan itu berada di saluran darah lain di salam tubuh.

.

Bagaimanakah untuk mengurangkan paras kolesterol dalam darah?

Startegi untuk mengurangkan paras kolestrol boleh di lakukan dengan;

1)  Meningkatkan pengambilan makanan yang boleh mengurangkan paras kolesterol

2) Mengurangkan pengambilan makanan yang boleh meningkatkan paras kolesterol

3) PALING PENTING- Mengurangkan berat badan dan aktif dalam aktiviti fizikal serta berhenti merokok

.

Bagaimanakah anda mahu mengetahui paras kolesterol anda?

Paras kolesterol boleh di ketahui dengan membuat ujian darah di mana mana fasiliti kesihatan. Anda akan di minta untuk berpuasa sekurang kurangnya 8 jam sebelum darah di uji.

Doktor akan menganalisa keputusan ujian anda serta melihat faktor risiko lain sebelum memberi nasihat atau mulakan rawatan.

Kredit : Public Health Malaysia

Monday, July 2, 2018

TIPS DALAM MEMILIH SYAMPU, SABUN, LOSYEN & KRIM BAYI.

5:00 PM 0

TIPS DALAM  MEMILIH SYAMPU, SABUN, LOSYEN & KRIM BAYI.

Ada beberapa perkara yang perlu kita ambil perhatian sebelum memilih produk skincare terutama untuk bayi



6 BAHAN INI PERLU DI ELAKKAN!

Tips ni saya pernah baca di FB  Puan Nurhasanah Mazalan, saya share balik di sini untuk perkongsian kita bersama.

Antara 6 BAHAN yang perlu dielakkan:


1. ‘FRAGRANCE’

Bauan yang segar dan wangi pada barangan penjagaan diri bayi pasti digemari oleh sesiapa sahaja yang menghidunya. Walau bagaimanapun, ‘fragrance’ atau bahan pewangi kimia yang digunakan dalam pembuatan barangan penjagaan diri bayi ini boleh menyebabkan iritasi, alergi atau ekzema kepada bayi.


Jika ibu bapa mahu memandikan bayi dengan sabun, pilih mandian yang menggunakan bahan pewangi semulajadi seperti ‘essential oil’ sebagai alternatif.

2. PARABEN

Paraben merupakan sejenis bahan pengawet yang berfungsi untuk meningkatkan jangka hayat sesuatu produk penjagaan diri, kosmetik dan juga ubatan.


Walau bagaimanapun, produk penjagaan diri yang mengandungi paraben adalah berbahaya untuk bayi kerana mengganggu sistem endokrin yang berkait rapat dengan hormon badan di mana ianya boleh menyebabkan keradangan kulit, baligh awal dan juga kemandulan. Oleh itu, pastikan kita memilih produk penjagaan diri bayi yang bebas paraben untuk anak kita.



3. TALC

Talc merupakan bahan utama dalam pembuatan bedak talkum bayi. Walaupun kini semakin banyak produk penjagaan bayi yang ditulis ‘talc free’ tetapi bagaimana pula dengan produk bedak talkum untuk bayi ini?


Pada kebiasaannya, bayi akan disapu dengan bedak sejurus selepas mandi supaya bayi sentiasa berbau segar dan wangi. Walau bagaimanapun, menurut Dr. Jennifer Lowry, Pakar Kanak-Kanak di Kansas City, Missouri menasihatkan ibu bapa agar tidak menggunakan bedak talkum ini untuk bayi kerana dikhuatiri boleh memberikan KESAN TERHADAP SISTEM PERNAFASAN BAYI terutamanya bagi bayi yang mempunyai masalah dengan sistem pernafasan.

4. ‘MINERAL OIL’

‘Mineral oil’ atau minyak mineral bertindak menutupi kulit untuk mengekalkan kelembapan kulit. Walau bagaimanapun, bahan ini ibarat ‘plastic wrap’ yang boleh menghalang dan mengganggu proses perkumuhan melalui kulit iaitu berpeluh.


Ibu bapa dicadangkan untuk menggunakan minyak zaitun atau minyak kelapa sebagai losyen atau syampu bagi membuang kerak di kepala bayi.

5. TRICLOSAN

Pada kebiasaannya, barangan penjagaan diri yang mempunyai label anti bakteria mengandungi triclosan yang bertindak sebagai bahan pembunuh bakteria. Walau bagaimanapun, bahan ini berbahaya untuk bayi kerana berisiko mengganggu hormon dalam badan. Ianya juga boleh menyebabkan kulit kering atau iritasi pada kulit.

Bayi seharusnya membina daya tahan tubuh dan imuniti mereka sendiri. Namun, ianya mungkin sukar berlaku sekiranya ibu bapa menggunakan barangan penjagaan diri dengan label anti bakteria ini untuk bayi. Ini kerana, bahan kimia triclosan yang digunakan dalam pembuatannya turut membunuh bakteria baik di sekeliling bayi dan menyebabkan mereka kurang pendedahan kepada bakteria buruk dalam proses meningkatkan sistem imun badan.

6. PROPLYENE GLYCOL

Proplyene glycol merupakan bahan kimia yang bertindak membuka liang roma bagi meningkatkan kadar penyerapan bahan kimia lain ke dalam tubuh badan. Ianya juga berisiko mendatangkan iritasi pada kulit bayi yang sensitif.


Lihat juga bahan kimia dengan nama polyethylene glycol (PEG) dan polypropylene glycol (PPG) pada label dan elakkan membeli barangan penjagaan diri yang mengandungi bahan kimia berbahaya ini demi kesihatan bayi yang kita sayangi.


Sunday, July 1, 2018

PERBEZAAN SHAKLEE COLLAGEN POWDER DENGAN KOLAGEN YANG ADA DI PASARAN

8:29 PM 0
PERBEZAAN SHAKLEE COLLAGEN POWDER DENGAN KOLAGEN YANG ADA DI PASARAN!



7 RAMUAN ASLI DALAM Shaklee Collagen Powder ,SCP.

⃣Kolagen ikan: Memberikan kesan elastin, mengekalkan kulit lebih anjal



⃣Ekstrak kulit kerangan: mengandungi glukosamina sebagai pelincir sendi, menghidrat mata, & melegakan ketidakselesaan mata

⃣Lactobacillus acidophilus: Meningkatkan penyerapan kolagen

⃣Ekstrak biji Camellia Japonica: Mengandungi acid oleik dan isoflavon. Membekalkan nutrisi dan penghidratan

⃣Ekstrak Pfaffia: Merawat rambut gugur, ketidakseimbangan hormon, dan meningkatkan tenaga batin. Meningkatkan prestasi dan tenaga,

⃣Vitamin C: Menggalakkan pengeluaran kolagen dan menentang radikal bebas.

⃣Vitamin B2,B6: membekalkan tenaga penting dalam proses pengeluaran kolagen didalam sel tubuh.

Monday, June 25, 2018

PERBEZAAN DETOKS SHAKLEE DAN DETOKS BIASA

10:41 AM 0
Bila sebut pasal detoks mesti pakat ingat detoks usus je. Lepas tu pergi samakan pulak DETOKS Shaklee dengan detoks lain yang pernah diorang buat. Sebenarnya detoks Shaklee tak sama dengan yang lain.



Jom kita tengok perbezaan detoks Shaklee dengan detoks biasa. Bila dah tahu dan alami sendiri, baru boleh cakap detoks ni sama ke tidak.

Segelintir orang yang tak faham bagaimana detoks Shaklee berfungsi, menghentam detoks Shaklee seolah-olah sama dengan detoks minum air lemon seminggu tu..:

Lain ya kawan-kawan, memang tak sama lansung. Kalau tak percaya boleh tengok bawah ni.

Detoks Shaklee bukan “acah-acah buang toksin sebab tak tahu kulit, peparu, hati, usus, ginjal kerjanya buang toksin”, tapi ada beberapa perkara dalam DETOKS SHAKLEE ni.

(1) Reset pemakanan dengan memberikan makanan sihat yang tinggi nutrisi kepada tubuh. Detoks pemakanan harian. Processed foods semua tolak tepi. Nak tolak tepi gitu-gitu je bukan senang, tapi bila follow program detoks Shaklee, insya-Allah  tekak pun rasa tak lalu dengan makanan rapu, tinggi gula, etc.



(2) Detoks peti simpanan makanan. Selama ni kalau penuh dgn susu pekat, makanan proses, macam-macam jenis gula.. now penuhkan dengan sayur, buah, fresh foods.

(3) Detoks otak yang asyik nak rehat guling-guling kepada buat simple exercise, set masa untuk bersenam walaupun dalam rumah.

Program Detoks Shaklee adalah hasil dari kajian dari pakar-pakar termasuk Dr Bruce Daggy yang berpengalaman lebih 30 tahun membuat kajian dalam bidang nutrisi dan penyakit metabolik, bukan upline-upline yang reka...



*order set Detoks Shaklee tanpa was-was.